Etykietowanie produktów

Umieszczanie etykiet na produktach nie jest zbędnym wymysłem wynikającym z chęci dołożenia sobie większej ilości pracy. Istnienie ich ma związek z zapotrzebowaniem na bieżące informacje dotyczące produktu – poza nazwą na etykiecie znajdują się dane odnośnie składu, zastosowania, daty produkcji i termin ważności. Mogą tam się zmieścić też inne informacje, co zależy już od producenta. Przeważnie miejsca nie ma zbyt wiele, dlatego też podczas projektowania treści na etykietę należy unikać zbędnych elementów graficznych i treści.

Zaprojektowanie etykiety to jeszcze nie wszystko. Proces, w którym finalnie znajdzie się ona na opakowaniu, nosi nazwę etykietowanie produktów i jest skomplikowany bardziej, niż może się to wydawać. Przeciętny klient nie ma jednak z tym styczności i otrzymuje rezultaty w postaci efektownego opakowania produktu z naklejoną etykietą. Usługę zlecić można zarówno u wyspecjalizowanych firm, jak i w przedsiębiorstwach realizujących ją zbiorczo wraz z np. drukowaniem etykiet z wykorzystaniem fleksografii. Najczęściej metoda, jakiej użyje się do stworzenia i naniesienia etykiety, uzależniona jest od wymogów klienta i rodzaju opakowania. Czasami stosuje się etykiety papierowe, innym razem nanoszone bezpośrednio na opakowanie z plastiku lub metalu. Możliwości jest dużo, istotne jednak jest stworzenie czytelnych i zawierających potrzebne informacje etykiet. Dużą zaletą jest ich odporność na czynniki zewnętrzne, co stosuje się na przykład dzięki technice obkurczania shrink sleeve lub drukowi fleksograficznemu. Ze względu na to, że technologie te pozwalają uzyskać wymagane parametry, dobrze jest powierzyć etykietowanie produktów specjalizującej się w tym firmie.

Może Ci się również spodoba